Featured Post

Turbocharger VS Supercharger | Supercharger VS Turbocharger

Image
Turbocharger VS Supercharger || Supercharger VS Turbocharger TURBOCHARGER VS SUPERCHARGER | SUPERCHARGER VS TURBOCHARGER Today we discussed turbocharger vs supercharger,and we got a problem vehicle or car not starting properly we crank the engine vehicle start and after some second automatically off i was fitted the diagnostic tools on the car and found " diagnosis trouble code " which are signal to the car turbo motor not working this reason we check the turbo motor inspection  as per repair manual,we found turbo motor linkage not working as per procedure of repair manual so next i will check the turbo motor wiring diagram, which are related to connected by turbo motor driver control unit to turbo motor actuator via with engine control module,mention all wiring diagram we checked done and turbo motor linkage side cleaning done because this parts are widely open on engine compartment,next i fitted the mention part and try to start the engine but that a ti

What is ADAS in CAR | ADAS Features | How work ADAS system


What is ADAS SYSTEM
 

This has revealed that about 94 % of accidents were caused by human error and the remaining by the environment and mechanical failures. So here, the technology comes into action. Advanced Driver Assistance System, commonly known as ADAS, is a technology designed to enhance vehicle safety and improve the driving experience.
Let's break it down step by step. The foundation of ADAS lies in its sensor network. Multiple sensors are strategically placed around the vehicle, such as radar, LIDAR, ultrasonic sensors and cameras. These sensors act as the eyes and ears of the system, constantly collecting data about the vehicle's surroundings. Radar

it uses radio waves to detect objects and measure the distance and speed. They are excellent for detecting other vehicles and objects in the vehicle's path. LIDAR sensors, it emits lacer beams that bounce off surrounding objects, creating a detailed 3D map of the environment. This allows for precise object
detection and mapping. Ultrasonic sensors use sound waves to measure distances to objects in close proximity to the vehicle. They are often used for parking assist systems, alerting drivers to nearby obstacles. And of course, cameras capture visual information, providing valuable data about lane markings, traffic signs, pedestrians, and other vehicles.

This system uses the control unit to process the data received from the sensors and compares it against pre -programmed rules and algorithms. This enables the system to identify potential risks, make predictions, and take appropriate actions. It is often categorized into different levels, based on the extent of automation and
the capabilities it offers. Level 0, no automation, at this level, the vehicle does not have any ADAS features. The driver has full control of the vehicle at all times, and there are no automated assistance systems in place. Level 1, driver assistance, at this level, features provide limited automation and

assistance to the driver. These features typically focus on a specific aspect of driving, and require the driver to remain fully engaged and responsible for the vehicle. Examples include adaptive cruise control. This system uses radar sensors to maintain a set speed, and automatically adjusts it to keep a safe distance
from the vehicle ahead. The control unit processes the sensor data, and commands the actuators to control the vehicle's speed. Next lane departure warning, in this system, these cameras monitor the lane markings, and the control unit analyzes the camera.
camera data to detect if the vehicle is drifting out of its lane. Lane departure warning alerts the driver to keep the vehicle centered within the lane. A next parking assist in this system cameras and ultrasonic sensors provide a 360 degree view of the vehicle's surroundings while parking. The control
unit analyzes the sensor data and provides visual or auditory guidance to assist the driver. In some cases, the control unit can take over the steering to park the vehicle automatically. Traffic sign recognition. In this system, these cameras capture images of traffic signs, and the control unit analyzes the images

to identify and recognize various signs, such as speed limits or stop signs. The information is then displayed on the HMI display, keeping the driver informed about the current road rules. Level 2. Partial Automation. It represents a significant advancement in automation capabilities. It can simultaneously control multiple aspects of the
driving task, but still requires the driver to be attentive and ready to take over when necessary. Level 2 features include lane keeping assist. It is similar to lane departure warning. While lane keeping assist provides continuous steering inputs to keep the vehicle centered within its lane automatically. Traffic jam assist
It combines adaptive cruise control and lane keeping assist technologies to control acceleration, braking, and steering in slow moving or stop and go traffic. Using sensors and cameras, it maintains a set distance from the vehicle ahead and keeps the vehicle centered within the lane. Traffic jam assist aims to reduce

driver fatigue and improve comfort and heavy traffic conditions, but drivers must remain attentive and ready to take control if necessary. Automated Emergency Braking. This system automatically applies the vehicle's brakes to prevent or mitigate collisions. Using sensors and algorithms, it detects imminent collision risks and issues warnings to the drive
If the driver doesn't respond, the system engages the brakes autonomously to reduce the severity of the collision or avoid it altogether. It can detect various objects, including vehicles, pedestrians, and stationary obstacles. While this has proven effectiveness, it has limitations and may not prevent all collisions. Overall, it enhances safety
by actively assisting drivers in critical situations. Level 3, Conditional Automation, where the vehicle can handle certain driving tasks under specific conditions. However, the driver must be prepared to take control when the system requests it. Level 3 features include traffic jam pilot and highway pilot. It offers features that can be used for driving
provide a higher level of autonomous driving, compared to level 1 and level 2 systems. The vehicle can navigate itself through stop -and -go traffic, without the need for constant driver intervention, and also the system can autonomously control the vehicle's speed and direction. While navigating highways, the system can keep
the vehicle centered within its lane, and perform automated lane changes to overtake slower vehicles, or adjust to traffic conditions. If the system encounters situations beyond its capabilities, or if the conditions change, it alerts the driver to take over. The driver must be prepared to regain control within a specific
time frame. It also has geofencing, or high -definition maps to define the operational boundaries, and ensure the vehicle operates only within pre -mapped well -known areas. Level 4, High Automation. It provides high automation, where the vehicle can perform most driving tasks, under specific conditions without requiring driver intervention. Level
4 features include urban pilot and self -parking. This enables the vehicle to autonomously navigate through urban environments, including intersections, traffic lights, and pedestrian zones. The vehicle can autonomously find the parking spot, maneuver into it, and park without driver input. Level 5, Full Automation. It represents the highest level of
automation, where the vehicle is fully autonomous, and capable of performing or driving tasks, under any condition. It can operate entirely autonomously without any human input or control. There is no need for a steering wheel, pedals, or other traditional driving controls. It covers all driving scenarios, including highways, urban areas,
rural roads, and various weather conditions. The vehicle is capable of navigating complex traffic situations, and handling unexpected challenges. The vehicle's onboard AI and computing systems have complete control over all driving decisions, route planning, and maneuver execution. Passengers are simply transported from point A to point B without the need
for human intervention. It's important to note that, while advancements in technology are pushing us closer to higher levels of automation, Level 5 Full Autonomy is still a goal for the future, and widespread implementation may take time. Understanding the levels of ADAS helps us gauge the capabilities and limitations of
different vehicles and technologies on the market. It's essential for drivers to be aware of the level of automation in their vehicles, and always follow the manufacturer's guidelines and recommendations for safe operation. It's important to note that, implementation may take time. Understanding the levels of ADAS helps us gauge the
capabilities and limitations of different vehicles and technologies on the market. It's essential for drivers to be aware of the level of automation in their vehicles, and always follow the manufacturer's guidelines and recommendations for safe operation. It's important to note that,




Comments

Popular posts from this blog

Turbocharger VS Supercharger | Supercharger VS Turbocharger

Free Car Diagnosis | Car Diagnosis | Car Diagnosis Centre | Automobile School

car electrical repair | car electrical shop near me